Thursday, October 31, 2013

Train The Trainer

Train The Trainer (TTT)....inilah satu-satunya Training yang amat aku tunggu-tunggu..Maklumlah,training ini memberikan persijilan kepada bakal-bakal Trainer / Pengajar / Penceramah untuk menjadi seorang Trainer yang competent..TTT ini memberi peluang untuk peserta mengajar secara 'adult learner'...TNA (Training Need Analysis) serta 'Training Skill' (Kemahiran Mengajar) serta cara penyampaian (Presentation Skill).Aku berpeluang mengikuti TTT ini dan banyak membantu aku untuk menjadi seorang Pengajar atau Trainer yang terbaik.
 
Pengajar / Trainer kena berani berada di khalayak ramai

Pengajar ada 2 tujuan...Pertama dia mengajar..Kedua kena belajar
 
Pengajar mesti seorang yang berbakat sebagai penghibur..Kalau tidak,orang mengantuk
Ni sijil TTT (Train The Trainer) aku....
 Pengajar atau Trainer juga mesti ada bakat / talent.Aku sebenarnya agak kekok dan merasa malu ketika ingin bermula sebagai seorang Trainer.Maklumlah,samada di sekolah,di universiti atau dimana sahaja,aku memang tak ada memasuki kelas formal sebagai Trainer..Tetapi atas dasar 'Roy Boleh',aku terus menjadikan trainer ini sebagai suatu motivasi buat aku...
Kawan-kawan yang sama mengikuti Train the Trainer training..Tak sangka pulak aku punya 'Penggorek Telinga' menjadi rebutan semasa aktiviti Presentation Skill..semua berebut nak dapat hadiah sehingga sanggup panggil aku "Roy Handsome"....apapun,aku harap semua audience 'enjoy' dengan presentation aku...Terimakasih di atas sokongan rakan-rakan semua sepanjang 5 hari aku mengikuti Train The Trainer Course ini..This is 'Real Trainer'..
 
 

No comments:

Post a Comment